Een sterk werkgeversmerk neerzetten met employer branding voor IT.

Hoe komt jouw bedrijf over op anderen? Het beeld dat potentiële medewerkers hebben van jouw bedrijf noemen we je werkgeversmerk, oftewel je employer brand. Dit beeld moet natuurlijk wel kloppen. En je wilt natuurlijk ook dat dit beeld positief is. Wij zorgen ervoor dat jouw organisatie een ‘great place to work’ wordt. Dit doen wij door middel van het creëren van consistente zichtbaarheid binnen jouw doelgroep en jouw werkgeversmerk meer lading te geven. Wij maken jouw werkgeversmerk aantrekkelijk!

Als je veel IT-vacatures hebt, is employer branding bijna onmisbaar. Met een simpelweg een vacature op je website plaatsen, trek je niet de juiste kandidaten aan. Je zult meer moeten doen wil je je IT-vacatures ingevuld krijgen. Employer branding zorgt ervoor dat je zichtbaarder bent op de kanalen waar jouw kandidaten zitten: LinkedIn, YouTube, websites of waar jouw doelgroep ook is. Hierdoor ben jij als werkgever eerder top of mind en kom je vaker op het lijstje ‘bedrijven waar ik zou willen werken’. Dit zorgt ervoor dat je al vroeg in contact komt met latente werkzoekenden. En automatisch ook dat je lagere recruitmentkosten hebt.

Daarnaast is een employer branding strategie ook een interne tool. Door duidelijk te laten zien waar jij als werkgever voor staat, kunnen jouw medewerkers zich ook beter identificeren met deze waarden en zullen ze een hechtere groep vormen en minder geneigd zijn om te switchen van werkgever. Win win dus!

Wij helpen jou om dit voor elkaar te krijgen. Dit doen we van strategie tot uitvoering met een no-nonsense aanpak.

Alle voordelen van employer branding op een rij:

  • Je zichtbaarheid als bedrijf groeit
  • Je trekt betere kandidaten aan
  • Je hebt meer controle over de content die je toont (omdat er een strategie achter zit)
  • Het versterkt je recruitment (omdat je meer content kunt delen met potentiële kandidaten, zodat je sneller weet of er een match is)
  • Het percentage medewerkers dat weg gaat binnen één jaar daalt
  • De betrokkenheid van de medewerkers stijgt
  • Wervingskosten dalen
  • De motivatie van de medewerkers wordt hoger

Employer Branding Strategie

Als je hebt besloten om werk te maken van jouw werkgeversmerk, dan is een goede employer branding strategie noodzakelijk. Bij ons krijg je geen ellenlang document met daarin een stoffige strategie: wij gaan voor concreet en direct toepasbaar. Wij doen dit altijd in 4 stappen: Als eerste een managementworkshop met drie onderwerpen: cultuur, visie en strategie. Daarna voeren we interviews uit met medewerkers, gaan we in gesprek met het recruitmentteam en al deze input verwerken we tot een concrete communicatiestrategie.

Videovacatures en Werken Bij video’s

Over je bedrijf kun je schrijven, maar je kunt het natuurlijk ook laten zien. Met een videovacature of Werken Bij video geef je een kijkje in de keuken, laat je directe collega’s zien en is het meteen duidelijk hoe de werkplek eruit ziet. Heel anders dan een droge vacaturetekst. De resultaten van zo’n videovacature? Berichten worden vaker geopend en er komen meer sollicitanten daadwerkelijk op gesprek. En omdat de bedrijfscultuur al direct duidelijk is geworden, is de kans dat de kandidaat binnen een jaar weer weggaat, veel kleiner.

Wij helpen jou van a tot z met het maken van een video. We bedenken wat voor soort video bij je bedrijf past, hoe de cultuur en de mensen in beeld gebracht worden en regelen natuurlijk ook de opname en de nabewerking voor je. Zo word je volledig ontzorgd.

Employer branding op social media

Bijna alle kandidaten doen het: ze kijken eerst op LinkedIn of Instagram van een potentiële werkgever. Bevalt het wat ze daar zien? Dan overwegen ze te solliciteren. Wij helpen jou met een contentstrategie rondom employer branding voor social media. We maken samen met jou de content, zorgen voor een goede afwisseling tussen lichtere en serieuze content: van beeld tot tekst, wij maken er één geheel van, dat precies past bij de doelgroep die jij wilt bereiken.

Workshop Merkarchetype

Een workshop merkarchetype is een interactieve sessie waarin een merk zijn unieke persoonlijkheid en kernwaarden ontdekt. Tijdens deze sessie analyseren deelnemers hun merk aan de hand van twaalf archetypen, zoals de held, rebel of ontdekker. Via boeiende oefeningen, diepgaande discussies en inspirerende verhalen identificeren ze het meest geschikte archetype. Dit vormt de essentiële basis voor het ontwikkelen van een coherente merkstrategie en effectieve communicatie.

Het resultaat van deze workshop is een merk dat niet alleen aantrekkelijker wordt voor de doelgroep, maar ook een diepere emotionele connectie opbouwt. Deze aanpak versterkt de merkidentiteit, en helpt bij het vergroten van de merkbekendheid en -herkenning. Een workshop merkarchetype is dus een waardevol instrument voor elke organisatie die haar merk wil optimaliseren.

In sessies van 4 tot 6 uur helpen wij onze klanten met het bepalen en uitwerken van hun merkarchetype en hoe zich dit doorvertaald naar de marketingcommunicatie van hun organisatie. Achteraf leveren wij een rapport in huisstijl op waar organisaties zelf mee verder kunnen.

Wat is jouw uitdaging?

Met welke uitdaging van employer branding wil jij aan de slag? Of je nu praktische hulp nodig hebt of het volledige pakket, wij spreken je graag! Lees ook onze whitepaper over employer branding.

Onze klanten