Challenges
Opschalen met onze start-up.
Resultaat
Nieuwe organisatiestructuur, duidelijke koers en een duidelijke brand! 

WTSS

WTSS is een SaaS-organisatie, een fintech-bedrijf, en een bedrijf met de meeste bankrekeningen wereldwijd. Hun corebusiness is het continu hacken van het proces van banken.

WTSS

WTSS heeft de afgelopen jaren vooral gefocust op het neerzetten van een fundament: een goed product dat voldoet aan compliance-eisen en een onderscheidende propositie. Niemand doet wat zij doen. De aandacht voor de lange termijn, strategie en koers heeft daardoor minder prioriteit gekregen.

De vraag die wij kregen: “We hebben via een andere klant van jullie gehoord dat jullie hen goed hebben geholpen met hun strategie. Zouden jullie ons MT ook kunnen uitdagen op ons plan? We merken dat we niet helemaal helder hebben welke richting we op willen. We zijn het eens over de hoofdlijnen, maar verzanden in discussies zodra het om details gaat.”

We begonnen bij de basis en gingen terug naar de tekentafel:

– Strategie sessies: We organiseerden sessies met de directie.

– Koersbepaling: We bepaalden de koers, de dienstverlening en de impact op de personeelsbezetting.

– Keuzes maken: We maakten strategische keuzes en kozen voor een passend merkarchetype.

– Structuur: We hebben de organisatiestructuur aangepast en de nieuwe rollen ingetekend die cruciaal zijn voor de volgende fase.

– Werving: We hebben de werving van nieuwe profielen uitgevoerd. In twee maanden tijd zijn vier nieuwe medewerkers gestart (o.a. .NET-developers en implementatieconsultants).

WTSS
Laptop

Door de strategiesessies, de bepaalde koers, de nieuwe, ingetekende rollen en de effectieve headhuntingstrategie waren er vier nieuwe collega’s aangetrokken voor de IT-afdeling, allemaal interne medewerkers. Het strategische wervingsplan was ontwikkeld, dat gebaseerd is op de nieuwe koers van WTSS.

Naast het strategische recruitmentvraagstuk, keken we ook naar een nieuwe brandingstrategie. We creëerden een nieuwe strategie met een identiteitsboek, inclusief kernwaarden en de ‘why’, ‘how’ en ‘what’.

0

hires in een kwartaal

0

nieuwe organisatiestructuur

0

identiteitsboek

De structuurwijziging bleek een goede zet

De samenwerking met WTSS verliep uitstekend. Het is altijd een mooi compliment wanneer een klant zich aandient via een bestaande klant die een soortgelijk proces heeft doorlopen. In eerste instantie was het een kleine vraag, gericht op werving en het opstellen van een wervingsplan. Uiteindelijk hebben we het strategischer aangepakt en zijn we begonnen met het uitdagen van de koers van de organisatie.

De structuurwijziging bleek een goede zet. Hierdoor werd de werkvoorraad inzichtelijk, en konden we de inhoud van de rollen aanpassen. De vacatures die WTSS aanvankelijk had, sloten niet langer aan bij de koers en context van de organisatie. Naast de analyse en het advies was het ook waardevol dat we in de operatie ondersteuning konden bieden en samen met de klant de regie konden voeren over recruitment.