Veranderprogramma Recruitment

Is jouw Recruitmentteam nog aan het werven op de 1.0 manier? Ondersteunen zij met name het proces? Gaat het niet snel genoeg met het invullen van de vacatures? Is er altijd onvrede rondom Recruitment binnen jouw organisatie? Heb jij het gevoel dat het niet meer gaat op deze manier?

De economie trekt aan en talent is schaars. Bedrijven en organisaties moeten vernieuwen om de juiste professionals aan te trekken. Wij helpen Recruitment teams om in hun kracht te staan. Wij zijn expert. In de afgelopen jaren hebben wij duizenden nieuwe medewerkers aangenomen binnen een niche markt. Denk bijvoorbeeld aan de IT branche.

Succesvol Recruiten begint allemaal bij het hebben van een heldere visie. De bouwstenen en de randvoorwaarden moeten in de basis in orde zijn. Door een alles aan een duidelijke kapstok op te hangen kan jij als organisatie Recruitment vanuit een éénduidige visie oppakken en voorkom jij daarmee dat het team als los zand gaat acteren.

Wanneer is dit programma interessant?

  • Je haalt jouw groeidoelstellingen niet
  • Je Recruiters zitten in een ondersteunende rol en moeten de stap zetten naar een business partner rol
  • Je wilt Recruitment als strategisch thema op de agenda zetten
  • Je wilt tot een heldere employee value proposition komen (werkgeversmerk)
  • Je hebt behoefte aan een duidelijke visie op Recruitment
  • Je wilt een duidelijke visie en strategie op het gebied van samenwerken met hiring managers en andere stakeholders
  • Er moet een visie komen op het gebied van Employer brand en arbeidsmarktcommunicatie

Veranderprogramma Recruitment

Is jouw Recruitmentteam nog aan het werven op de 1.0 manier? Ondersteunen zij met name het proces? Gaat het niet snel genoeg met het invullen van de vacatures? Is er altijd onvrede rondom Recruitment binnen jouw organisatie? Heb jij het gevoel dat het niet meer gaat op deze manier?

De economie trekt aan en talent is schaars. Bedrijven en organisaties moeten vernieuwen om de juiste professionals aan te trekken. Wij helpen Recruitment teams om in hun kracht te staan. Wij zijn expert. In de afgelopen jaren hebben wij duizenden nieuwe medewerkers aangenomen binnen een niche markt. Denk bijvoorbeeld aan de IT branche.

Succesvol Recruiten begint allemaal bij het hebben van een heldere visie. De bouwstenen en de randvoorwaarden moeten in de basis in orde zijn. Door een alles aan een duidelijke kapstok op te hangen kan jij als organisatie Recruitment vanuit een éénduidige visie oppakken en voorkom jij daarmee dat het team als los zand gaat acteren.

Wanneer is dit programma interessant?

  • Je haalt jouw groeidoelstellingen niet
  • Je Recruiters zitten in een ondersteunende rol en moeten de stap zetten naar een business partner rol
  • Je wilt Recruitment als strategisch thema op de agenda zetten
  • Je wilt tot een heldere employee value proposition komen (werkgeversmerk)
  • Je hebt behoefte aan een duidelijke visie op Recruitment
  • Je wilt een duidelijke visie en strategie op het gebied van samenwerken met hiring managers en andere stakeholders
  • Er moet een visie komen op het gebied van Employer brand en arbeidsmarktcommunicatie

Waar gaan wij het samen over hebben?

Elke klant is anders. Elk vraagstuk vraagt om een ander antwoord. Voordat we een transitieplan opstellen voor jouw recruitment afdeling doen wij intakes met minimaal 3 medewerkers van jouw organisatie. De hiring manager, een recruiter, en de directeur. Op basis van de behoefte en obstakels bepalen wij samen met het team wat de juiste route is om uiteindelijk een succesvol Recruitment team neer te kunnen zetten.  Om jou toch alvast een beeld te geven van de onderwerpen die aanbod komen tijdens ons programma, hebben wij de volgende onderverdeling gemaakt:

Recruitment Strategie

  • Nulmeting: waar staan wij nu (cijfers)
  • Bedrijfsdoelstellingen, aansluiting bedrijfsstrategie en HR-strategie
  • Strategie bepalen voor de focusprofielen
  • Visie en inrichting nieuw Recruitmentproces
  • Visie, opzetten en inrichten Campusrecruitment
  • Regie & rolverdeling
  • Positionering Recruitment team

Employer branding & Doelgroepmarketing

  • Employee journey & Candidate Experience
  • Het uitvoeren van een doelgroepsegmentatie
  • Inzicht in de employee value prosition
  • Het bepalen van de propositie
  • Het inzetten van de juiste kanalen
  • Het evalueren van de doelgroepmarketing
  • Tips en trucs voor doelgroepgerichte recruitmentmarketing
  • Werken-bij site of recruitmentwebsite

Selectieproces

  • Contactstrategie ontwikkelen
  • Het bepalen van de doelen in de verschillende gesprekken
  • Sollicitatiegesprekken en gesprekstechnieken
  • Het inzetten van verschillende werkvormen in het gesprek
  • Bepalen van boodschap, tone of voice en vorm; uitnodigen, informeren en afwijzen.
  • Talentpooling strategie; in contact blijven met kandidaten op de lange termijn

Waar gaan wij het samen over hebben?

Elke klant is anders. Elk vraagstuk vraagt om een ander antwoord. Voordat we een transitieplan opstellen voor jouw recruitment afdeling doen wij intakes met minimaal 3 medewerkers van jouw organisatie. De hiring manager, een recruiter, en de directeur. Op basis van de behoefte en obstakels bepalen wij samen met het team wat de juiste route is om uiteindelijk een succesvol Recruitment team neer te kunnen zetten.  Om jou toch alvast een beeld te geven van de onderwerpen die aanbod komen tijdens ons programma, hebben wij de volgende onderverdeling gemaakt:

Recruitment Strategie

  • Nulmeting: waar staan wij nu (cijfers)
  • Bedrijfsdoelstellingen, aansluiting bedrijfsstrategie en HR-strategie
  • Strategie bepalen voor de focusprofielen
  • Visie en inrichting nieuw Recruitmentproces
  • Visie, opzetten en inrichten Campusrecruitment
  • Regie & rolverdeling
  • Positionering Recruitment team

Employer branding & Doelgroepmarketing

  • Employee journey & Candidate Experience
  • Het uitvoeren van een doelgroepsegmentatie
  • Inzicht in de employee value prosition
  • Het bepalen van de propositie
  • Het inzetten van de juiste kanalen
  • Het evalueren van de doelgroepmarketing
  • Tips en trucs voor doelgroepgerichte recruitmentmarketing
  • Werken-bij site of recruitmentwebsite

Selectieproces

  • Contactstrategie ontwikkelen
  • Het bepalen van de doelen in de verschillende gesprekken
  • Sollicitatiegesprekken en gesprekstechnieken
  • Het inzetten van verschillende werkvormen in het gesprek
  • Bepalen van boodschap, tone of voice en vorm; uitnodigen, informeren en afwijzen.
  • Talentpooling strategie; in contact blijven met kandidaten op de lange termijn

Hoe kunnen wij jou helpen?

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.


    Hoe kunnen wij jou helpen?

    Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.


      Onze klanten