Recruitment strategie

Uitdagingen binnen jouw organisatie

  • Lukt het jou wederom niet om je netto groei te realiseren?
  • Moet je nee zeggen tegen klanten?
  • Krijg je projecten niet van de grond omdat je de juiste mensen niet in dienst hebt?

We zien binnen diverse organisaties dat zij voor hun gevoel veel dingen hebben geprobeerd. Ondanks verschillende investeringen in werving en marketing en andere ideeën lukt het maar niet om op de tijd de juiste mensen te vinden.

Een goede wervingsstrategie is pas te ontwikkelen als je antwoord kunt geven op
de volgende vragen:

  • Waar zijn we naar onderweg de komende jaren?
  • Welke proposities hebben we de komende jaren en welke bijdrage hebben deze aan de omzet?
  • Wie is je ideale klant en wat verwachten ze van jouw dienstverlening of product?
  • Wat zijn de belangrijkste persona’s voor de komende jaren om te werven en aan welke doelgroep hangen we onze werkgeversmerkstrategie?
  • Welke randvoorwaarden zijn nodig om de workload te kunnen oppakken en welke rol speelt het MT en de directie hierin?

Een goede wervingsstrategie valt of staat met een duidelijke bedrijfsstrategie. Pas als je weet waar je naar toe onderweg bent, kan je dit vertalen naar welke mensen hebben we de komende jaar of jaren dan nodig. En uiteindelijk wat betekent dit voor jouw positionering op de arbeidsmarkt? Ook zal je kritisch moeten kijken naar je interne organisatie en in staat moeten zijn om deze te laten aansluiten op de huidige arbeidsmarkt.

Wat wij doen:

  • Wij lossen jouw recruitmentuitdaging structureel op.
  • Wij bouwen een succesvol fundament waar jij uiteindelijk zelf mee aan de slag kan, zonder inspanning van externe.
  • Wij dagen je uit om de aansluiting te vinden op de arbeidsmarkt en op de doelgroep. Van buiten naar binnen denken.
  • Wij zorgen voor een pragmatische aanpak waardoor je door eerst terug naar de basis gaat en vervolgens heel snel kandidaten spreekt.

Wie gingen je voor?

Een goed functionerende recruitmentafdeling wordt onder andere beïnvloed door:

  • Een heldere visie
  • De cultuur en mindset binnen de organisatie. Is het bedrijf Recruitment minded?
  • Het leiderschapsteam en haar manier van de organisatie aansturen
  • De volwassenheid en kennis van de hiring managers in het recruitmentproces
  • Een behapbare workload onderbouwt met Recruitment data
  • Een sterk team wat goed in staat is om de markt te doorgronden en de organisatie te challenge in keuzes die ze dient te maken
  • Een marketing fundament wat gericht is op het voeden van het

Onze aanpak

Binnen groei-IT helpen wij organisaties strategisch om een koers te kiezen op het gebied van werving die succesvol bijdraagt het werven van de juiste IT’ers.

Stap 1: In gesprek met de organisatie
We gaan in gesprek met een aantal medewerkers om goed beeld te krijgen bij wie ze zijn en hoe ze de organisatie ervaren.

Stap 2: Strategiedag met de directie
We brengen het directieteam bij elkaar om vervolgens bij ons op locatie een strategiedag te houden en antwoord te geven aan vragen die je eerder in dit stuk hebt gelezen.

Stap 3: Analyse
We ontwikkelen een analyse rapport, advies rapport en een roadmap. We vertalen jouw visie en uitdagingen naar concrete acties in tijd: wat doe je in welke volgorde om succesvol te zijn in je werving?

Naast het formuleren van jouw wervingsstrategie en je te challenge op strategische keuzes als MT kunnen wij IT organisaties helpen met het implementeren van de roadmap.

Wat leveren de inzichten je na afloop op?

Op basis van de geleverde roadmap kijken we wat jij als organisatie zelf kan doen en waar jij onze hulp in kan gebruiken. We behandelen thema’s zoals Recruitment strategie, proces, wervingsplan, doelgroep analyse, persona’s, werkgeversmerk, tools &data en hoe te positioneren op de arbeidsmarkt.

Wij bieden diverse diensten aan van strategie tot uitvoering. Bijvoorbeeld sourcing, ontwikkelen van campagnes en contentstrategie.

We werken vanuit de linkedin profielen van directie en passen via die weg de strategie toe. Dit zorgt ervoor dat de talentpool gekoppeld is aan jouw organisatie en je in een kortere tijd meer gesprekken kan genereren.

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.