Sourcing in Colombia: Outsourcen van bijzonder hoge kwaliteit
Hoe komt jouw bedrijf over op anderen? Het beeld dat potentiële medewerkers hebben van jouw bedrijf noemen we je werkgeversmerk, oftewel je employer brand. Dit beeld moet natuurlijk wel kloppen. En je wilt natuurlijk ook dat dit beeld positief is. Wij zorgen ervoor dat jouw organisatie een ‘great place to work’ wordt. Dit doen wij door middel van het creëren van consistente zichtbaarheid binnen jouw doelgroep en jouw werkgeversmerk meer lading te geven. Wij maken jouw werkgeversmerk aantrekkelijk!

Als je veel IT-vacatures hebt, is employer branding bijna onmisbaar. Met een simpelweg een vacature op je website plaatsen, trek je niet de juiste kandidaten aan. Je zult meer moeten doen wil je je IT-vacatures ingevuld krijgen. Employer branding zorgt ervoor dat je zichtbaarder bent op de kanalen waar jouw kandidaten zitten: LinkedIn, YouTube, websites of waar jouw doelgroep ook is. Hierdoor ben jij als werkgever eerder top of mind en kom je vaker op het lijstje ‘bedrijven waar ik zou willen werken’. Dit zorgt ervoor dat je al vroeg in contact komt met latente werkzoekenden. En automatisch ook dat je lagere recruitmentkosten hebt.
Daarnaast is een employer branding strategie ook een interne tool. Door duidelijk te laten zien waar jij als werkgever voor staat, kunnen jouw medewerkers zich ook beter identificeren met deze waarden en zullen ze een hechtere groep vormen en minder geneigd zijn om te switchen van werkgever. Win win dus!
Alle voordelen van sourcen vanuit Colombia op een rij:
- Lagere Kosten: Colombia biedt kostenvoordelen ten opzichte van wervingskracht in veel westerse landen, wat resulteert in aanzienlijke besparingen op wervingsuitgaven.
- Toegang tot Talent: Colombia heeft een groeiend aantal goed opgeleide professionals op diverse vakgebieden, waardoor toegang tot hoogwaardig talent mogelijk is.
- Taalvaardigheid: Veel Colombianen spreken vloeiend Engels en hebben vaak kennis van andere talen, wat communicatie met internationale klanten vergemakkelijkt.
- Cultuur en Tijdzone: Colombia ligt in een gunstige tijdzone voor samenwerking met Europese bedrijven en heeft een vergelijkbare zakelijke cultuur.
- Schaalbaarheid: Uitbesteding in Colombia biedt de mogelijkheid om snel op te schalen of af te schalen op basis van bedrijfsbehoeften.
- Diversiteit: Colombia biedt een diverse pool van talent met verschillende achtergronden en ervaringen, wat kan bijdragen aan innovatie.
- Technologische Infrastructuur: Colombia heeft geïnvesteerd in moderne technologische infrastructuur, waardoor virtuele samenwerking soepel verloopt.
- Focus op Kernactiviteiten: Door wervingsprocessen uit te besteden, kunnen bedrijven zich richten op hun kernactiviteiten en groei stimuleren.

Voorbeeld Case Colombia
Als je hebt besloten om werk te maken van jouw werkgeversmerk, dan is een goede employer branding strategie noodzakelijk. Bij ons krijg je geen ellenlang document met daarin een stoffige strategie: wij gaan voor concreet en direct toepasbaar. Wij doen dit altijd in 4 stappen: Als eerste een managementworkshop met drie onderwerpen: cultuur, visie en strategie. Daarna voeren we interviews uit met medewerkers, gaan we in gesprek met het recruitmentteam en al deze input verwerken we tot een concrete communicatiestrategie.
Voorbeeld Case Colombia
Als je hebt besloten om werk te maken van jouw werkgeversmerk, dan is een goede employer branding strategie noodzakelijk. Bij ons krijg je geen ellenlang document met daarin een stoffige strategie: wij gaan voor concreet en direct toepasbaar. Wij doen dit altijd in 4 stappen: Als eerste een managementworkshop met drie onderwerpen: cultuur, visie en strategie. Daarna voeren we interviews uit met medewerkers, gaan we in gesprek met het recruitmentteam en al deze input verwerken we tot een concrete communicatiestrategie.








Voorbeeld Case Colombia
Als je hebt besloten om werk te maken van jouw werkgeversmerk, dan is een goede employer branding strategie noodzakelijk. Bij ons krijg je geen ellenlang document met daarin een stoffige strategie: wij gaan voor concreet en direct toepasbaar. Wij doen dit altijd in 4 stappen: Als eerste een managementworkshop met drie onderwerpen: cultuur, visie en strategie. Daarna voeren we interviews uit met medewerkers, gaan we in gesprek met het recruitmentteam en al deze input verwerken we tot een concrete communicatiestrategie.
Gebruik Colombiaanse sourcingskracht om in Nederland het verschil te maken!
Met welke uitdaging van employer branding wil jij aan de slag? Of je nu praktische hulp nodig hebt of het volledige pakket, wij spreken je graag!
Onze klanten