Wie is Stephany en wat is haar visie?

Wie is Stephany en wat is haar visie?

  • Wie ben je en wat doe je het liefst? 

Mijn naam is  Stephany  en ik ben 36 jaar jong.
Drie jaar geleden heb ik vanuit mijn passie om professionals en teams te laten groeien, mijn eigen bedrijf opgericht. Vanuit mijn overtuiging dat een ieder kan groeien, ben ik toen met loopbaancoaching gestart. 

Loopbaancoaching stelt mij in de gelegenheid om professionals te helpen zodat zij meer richting aan hun carrière kunnen geven.
Een andere expertise waar ik inmiddels meer dan 13 jaar in actief ben, is het IT Recruitment vakgebied. Het aan elkaar verbinden van mensen is eveneens een zeer gewaardeerde vorm van groei als je het mij vraagt. Waar ik ook ontzettend veel energie van krijg, is om zowel de individu als grotere teams te zien groeien. Als trainer is mijn grootste passie, het samenstellen en geven van verschillende leer-activiteiten.
Terugkomend op de vraag is mijn antwoord dus: activeren, verbinden en inspireren van mensen om groei te faciliteren. 

 

  • Wat wilde je worden toen je jong was en waarom? 

 Van kleins af aan (8) droomde ik ervan om als leraar voor de klas te staan. Ik vond het zo fascinerend om te zien dat leraren zoveel kennis hadden en dat zij dat wisten over te brengen. Ik dacht: als ik straks groot ben, sta ik óók voor de klas! 

Opmerkelijk genoeg vervulde ik in de opeenvolgende jaren meerdere leidinggevende rollen op bijvoorbeeld de Scouts of via de kerk.
Tijdens mijn tienerjaren werd ik voor allerlei soorten vragen en dilemma’s benaderd.
Ik vond het leuk om advies te geven en anderen te helpen om een oplossing te vinden.
Tevens was ik ervan overtuigd dat ik op schema zat totdat ik als onderwijsassistente stage ging lopen in groep 1.
Kortom, geen docent meer voor mij! Desondanks is het kunnen vertalen van nieuwe informatie naar leer/lesstof wel blijven knagen.
Tegenwoordig doe ik naast het verbinden van professionals aan organisaties ook het ontwerpen en geven van trainingen. Een aantal keren per jaar sta ik ook voor de klas om gastcollege aan studenten te geven.
Zo is tóch een gedeelte van mijn kinderdroom in mijn huidige beroep terug te zien.  

 

  • Hoe ben je terechtgekomen in de wereld van IT en Recruitment en wat heeft jou in deze wereld gehouden? 

Voordat ik mij in de IT recruitment wereld begaf, mocht ik na mijn studie Retail Manager, leidinggeven aan een team verkoopadviseurs.
Ik vond het erg leuk om commerciële doelen te behalen. Desondanks, sprak het aannemen en inspireren van het team mij toch het meest aan.
Het kunnen activeren van elke individu om het beste uit zichzelf te halen en het doen van sollicitatiegesprekken waren de taken waar ik dagelijks naar uit keek. Hoewel ik het naar mijn zin had, merkte ik dat juist deze 2 aspecten van mijn werk onvoldoende terugkwamen in mijn dagelijkse werk. Ik vroeg mij af of er andere rollen waren waar dit wel het geval was en ging dus op zoek naar mijn volgende uitdaging. Tijdens mijn zoektocht kwam ik het Recruitment vakgebied tegen. Hierin kon ik mijn sales drive kwijt en nog belangrijker, ik kon mensen verbinden aan een organisatie. Ik kwam als eerst terecht bij een uitzendbureau en al gauw merkte ik dat dit niet bij mij paste. Ik miste namelijk de verbindende factor. Mijn werkzaamheden waren toen meer gericht op het aantal inschrijvingen en het plaatsen van zoveel mogelijk kandidaten dan op het contact en de kwaliteit van de plaatsingen. Na enkele maanden besloot ik toch verder op zoek te gaan naar andere vormen van rekruteren en naar een organisatie die meer bij mij als persoon zou passen. 

Mijn broer gaf mij toen de tip om bij een ICT organisatie te kijken. Hij bouwde destijds  weleens  websites voor zijn vrienden en ik vond het gaaf om te zien hoe het eindproduct eruit zag. Hoe je van niets, iets werkbaars kan maken die zich in een andere wereld (online) bevindt. Kortom, fascinerend!
Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik als Corporate Recruiter zowel in de IT als andere branches in de toekomst succesvol kan zijn.

Na enkele sollicitatiegesprekken mocht ik bij een IT dienstverlener starten. Uiteindelijk heb ik daar 8 jaar gewerkt en het IT Recruitment vakgebied helemaal omarmd. Bij deze IT-dienstverlener heb ik Mounia en Farida (mijn collega’s van Groei-IT) leren kennen 
Hoewel ik tegenwoordig ook voor andere branches  rekruteer, blijf ik  tóch  een zwakte hebben voor het IT vakgebied.  

Het  blijf  fascinerend  hoeveel wij tegenwoordig met IT kunnen realiseren. 

Maak vervolgens jouw unieke aanpak maar zorg wel dat het aansluit op je doelgroep. Vergeet niet, mensen doen zaken met mensen dus wees een mens en start met het maken van een verbinding.  

  • Wat is jouw visie op recruitment? 

Recruitment is mensen werk, het gaat om het verbinden van mensen. Ook al klinkt het vrij simpel, is het daar verre van.
Juist door het gebruik van digitale communicatiemiddelen zoals sociale media, apps en andere platforms, kunnen wij steeds meer online zien, horen en ervaren. Als recruiter moet je dus in staat zijn om in te spelen op deze dynamische wereld en om via de juiste kanalen met je doelgroep in contact te komen. Daarnaast moet je in staat zijn om het recruitment vakgebied  bij je eigen organisatie of klant  te promoten, jij bent tenslotte dé ambassadeur. Wat bedoel ik daar nou mee? Alle bedrijven zijn zich ervan bewust dat zij zonder hun personeel geen omzet kunnen draaien dus is het aan ons om als partner voor de Hiring managers en CEO’s te acteren. Wij kennen immers de kracht van onze organisaties en onze mensen. Wij adviseren teams en managers met hun groei uitdagingen en wij kennen de arbeidsmarkt. Vanuit dit vertrekpunt kunnen wij een passende vertaalslag maken en de juiste activiteiten uitvoeren om de groei van onze organisaties en/of klanten te realiseren. 

 

Wij als recruiters kunnen het verschil maken. Zelfs nu bij een pandemie, zien wij de waarde daarvan.
Wij zijn de eerste(n) die de signalen opmerken als er minder vacatures zijn en als bedrijven vanuit diverse branches minder durven te investeren. Maar ook als iedereen weer volop aan het werven is, weten wij juist aan welke knoppen je moet draaien om deze groei te realiseren, zeker als wij straks anders moeten gaan werken. Terwijl het vroeger uitsluitend om een CV en sollicitatiebrief ging, gaat het nu steeds meer om cultuur, het team, zinvol werk met impact verrichten, branding en triggers om een verbinding plaats te laten vinden. 

 

  • Welke tip heb jij voor een beginnende recruiter? 

Naast het goed verdiepen in het vakgebied van je werk- of opdrachtgever, neem ook de tijd om jezelf te ontdekken en ontwikkelen. Praat met je concullega’s en laat je inspireren door de kennis en kunde van anderen. Maak vervolgens jouw unieke aanpak maar zorg wel dat het aansluit op je doelgroep. Vergeet niet, mensen doen zaken met mensen dus wees een mens en start met het maken van een verbinding.