Waarom is employer branding onmisbaar voor de IT sector?

Je herkent het vast wel. Al die IT vacatures die niet vervulbaar zijn, niet de juiste expertise in huis hebben en ook nóg eens geen naamsbekendheid onder je doelgroep. Dat kan best frustrerend zijn.

Momenteel is de IT branche een krappe markt waar meer vraag dan aanbod aanwezig is. Het ‘traditionele’ recruitment wordt steeds lastiger en de IT branche blijft maar groeien de komende jaren. Hoe blijf je als bedrijf toch uniek waardoor kandidaten voor je kiezen?

Waarom is employer branding onmisbaar voor de IT sector?

Je herkent het vast wel.. al die IT vacatures die niet vervulbaar zijn, niet de juiste expertise in huis hebben en ook nóg eens geen naamsbekendheid onder je doelgroep. Dat kan best frustrerend zijn.

Momenteel is de IT branche een krappe markt waar meer vraag dan aanbod aanwezig is. Het ‘traditionele’ recruitment wordt steeds lastiger en de IT branche blijft maar groeien de komende jaren. Hoe blijf je als bedrijf toch uniek waardoor kandidaten voor je kiezen?

Een sterk werkgeversmerk opbouwen

Employer branding of recruitment marketing gaat de komende jaren steeds meer een belangrijke rol spelen voor bedrijven. Met employer branding wil je ervoor zorgen dat de potentiële werknemer jouw bedrijf meteen als eerste opnoemt op het moment dat hij een baan zoekt.

In onze vorige blog gaven wij jou drie aspecten mee om een goede basis te leggen voor employer branding.

Een sterk werkgeversmerk opbouwen

Employer branding of recruitment marketing gaat de komende jaren steeds meer een belangrijke rol spelen voor bedrijven. Met employer branding wil je ervoor zorgen dat de potentiële werknemer jouw bedrijf meteen als eerste opnoemt op het moment dat hij een baan zoekt.

In onze vorige blog gaven wij jou drie aspecten mee om een goede basis te leggen voor employer branding.

Waar bestaat employer branding uit?

Employer branding is onder te verdelen in interne en externe employer branding. Intern wil je alles op orde hebben en het beste voor je medewerkers hebben met als resultaat dat ze langer en tevreden binnen je organisaties blijven werken. Dit kun je realiseren door opleidingsbudgetten ter beschikking te stellen of teambuilding activiteiten te organiseren. Een goede bedrijfscultuur is van belang en jouw medewerkers zijn ambassadeur van je bedrijf!

Bij externe employer branding wil je de buitenwereld laten zien wie je bent. Hiervoor moet je eerst intern de juiste kernwaardes op papier zetten en deze vervolgens omzetten tot een goede employer branding strategie.

Waar bestaat employer branding uit?

Employer branding is onder te verdelen in interne en externe employer branding. Intern wil je alles op orde hebben en het beste voor je medewerkers hebben met als resultaat dat ze langer en tevreden binnen je organisaties blijven werken. Dit kun je realiseren door opleidingsbudgetten ter beschikking te stellen of teambuilding activiteiten te organiseren. Een goede bedrijfscultuur is van belang en jouw medewerkers zijn ambassadeur van je bedrijf!

Bij externe employer branding wil je de buitenwereld laten zien wie je bent. Hiervoor moet je eerst intern de juiste kernwaardes op papier zetten en deze vervolgens omzetten tot een goede employer branding strategie.

Het is van belang dat je organisatie bewust bezig is met het neerzetten van een goed werkgeversmerk.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Op onze employer branding pagina vind je hier meer informatie over.

Het is van belang dat je organisatie bewust bezig is met het neerzetten van een goed werkgeversmerk.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Op onze employer branding pagina vind je hier meer informatie over.

Het is van belang dat je organisatie bewust bezig is met het neerzetten van een goed werkgeversmerk.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Op onze employer branding pagina vind je hier meer informatie over.

Andere interessante blogs.

Meer blogs

Andere interessante blogs.

Meer blogs