Ben jij de volgende V&D binnen de Tech wereld?

 

Ben jij de volgende V&D binnen de Tech wereld?

 

Ondanks dat de markt goed is, en TECH bedrijven hard groeien blijft het niet altijd rozengeur en mannenschijn. De markt wordt steeds competitiever, er komt druk op de prijzen en de technologie gaat steeds sneller. Scherp blijven is daarom belangrijk.

Een valkuil van techbedrijven is dat ze geobsedeerd zijn met hun eigen product. Ze zijn zo geobsedeerd met de techniek dat ze soms zelfs vergeten voor wie ze het eigenlijk doen, en welk probleem of conflict zij oplossen. Maar klanten worden steeds mondiger, en veeleisender. Zij moeten immers snel reageren op externe ontwikkelingen en moeten ook flexibel en schaalbaar zijn en blijven. Klanten zoeken daarom TECH bedrijven die hen volledig ontzorgen. Geen technische geneuzel of complexe jargon maar een simpele oplossing die hun stabiliteit geeft en helpt bij de vragen waar ze op dat moment tegen aanlopen

TECH bedrijven die succesvolle jaren achter de rug hebben denken dat ze kunnen blijven doen wat ze altijd gedaan hebben maar zo werkt de markt niet. Jouw succes van gister is geen garantie voor het succes van morgen. Je zal kritisch moeten blijven kijken naar marktontwikkelingen en conflicten die ontstaan bij jouw klanten. Het kan morgen weer anders zijn.

Wat gaat je helpen om succesvol te blijven?

  • Durf te experimenteren en uit je comfortzone te stappen;
  • Luister naar de mensen die een ander perspectief of inzicht hebben. Kraak dat niet meteen af;
  • Blijf marktonderzoek doen;
  • Verdiep je in je klanten en hun problemen en behoeften. Bekijk alles vanuit de persona;
  • Investeer in externe adviseurs.

Blijf experimenteren en innoveren

De 3 vragen die je samen met je leiderschapsteam moet blijven herhalen zijn :

  1. Doen we de juiste dingen?
  2. Doen we deze dingen goed?
  3. Hebben we de juiste mensen?

De V&D was ooit ook succesvol. Mijn kinderen hebben er alleen nooit van gehoord en zij zullen er ook nooit van horen.

Wordt niet de volgende V&D. Schiet niet steeds in de weerstand maar ga innoveren en experimenteren. De wereld veranderd. Verandering is de enige constante.